Kad tiks ieviesti e-rēķini?
E-rēķina tehniskais aspekts
Lai noteiktu e-rēķina aprites kārtību, datu apmaiņas ceļus, piegādes un saņemšanas veidus, nepieciešamos pielāgojumus e-adresē u.c. e-rēķinu aprites tehniskos aspektus, likumprojektā Ministru kabinets līdz 2025. gada 1. jūlijam izdos noteikumus, kuros būs noteikta e-rēķina aprites kārtība.
Ministru kabineta noteikumos tiks ietverts, ka nodokļu maksātāju B2B segmentā obligātās iekšzemes e-rēķinu aprites nodrošināšanai tiks ieviests risinājums decentralizētai e-rēķinu apritei, izmantojot 3 elektroniskos nosūtīšanas veidus:
• Bezmaksas valsts piegādes risinājums (e-adrese);
• PEPPOL (Pan-European Public Procurement On-Line) pakalpojuma sniedzēji (maksas pakalpojums);
• Individuāli, B2B vienojoties par aprites kanālu (piemēram, izmantojot e-pastu u.c.).
Lai ar 2026. gada 1. janvāri B2B pārstāvji varētu izpildīt prasību par e-rēķinu apriti un e-rēķinu datu nodošanu VID, tiks nodrošināti arī bezmaksas datu nosūtīšanas kanāli (t.i., e-adrese un nodrošināta iespēja e-rēķinu nodot VID, izmantojot EDS API (Application Programming Interface) risinājumu vai manuāli, augšupielādējot e-rēķina datni EDS saskarnē).
Likumprojekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija) ir pieejams šeit.